Offline režim EET
V příštím roce už bude muset vydávat účtenky dalších tři sta tisíc podnikatelů
Další vlna EET dopadne na podnikatele v dopravě, zemědělství, na lékaře, právníky, architekty, ale hlavně na řemeslníky a provozovatele výrobní činnosti. Elektronicky evidovat tržby budou muset i stánkaři a další provozovatelé stravovacích zařízení, kteří například prodávají nápoje do kelímku.
Od května příštího roku také ovšem budou moci někteří podnikatelé evidovat tržby offline a nikoli přes EET. Malí podnikatelé budou moci EET evidovat offline pomocí vystavování účtenek z bloku, které si budou moci vyzvednout na finančním úřadě. Jedná se o zvláštní tiskopis, který vydává Ministerstvo financí ČR. V praxi to bude fungovat tak, že na konci pracovní doby podnikatel zaeviduje do speciálního formuláře data o výši tržeb a počtu vydaných a stornovaných účtenek. Za každé kalendářní čtvrtletí pak bude muset podnikatel poslat na finanční úřad oznámení o tržbách evidovaných ve zvláštním režimu, a to do 20 dnů od konce tohoto kalendářního čtvrtletí.
Offline režim budou moci využít:
- Podnikatelé, jejichž roční příjem v hotovosti nesmí přesáhnout 600 000 korun
- Poplatníci daně z příjmu fyzických osob
- Právnické osoby, které jsou poskytovatelé zdravotních služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištění a přijímají za jejich poskytování úhrady od zdravotní pojišťovny a určité fyzické osoby.
Podnikatelé, kteří chtějí využít offline režim, nesmí být plátci DPH a nesmí zaměstnávat více než 2 pracovníky.
Poplatník bude muset na účtence ve zvláštním režimu uvádět:
- Své daňové identifikační číslo (pokud není jeho kmenová část tvořena obecným identifikátorem, kterým je rodné číslo)
- Označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna, pokud má více než jednu provozovnu
- Datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky, pokud je vystavena dříve a celkovou částku tržby v české měně
Účtenka bude obsahovat i nepovinné údaje, které může poplatník vyplnit na základě vlastního uvážení
Zdroj: INTEGRACENTRUM.CZ